miercuri, 14 august 2013

Friptură de vită cu legume şi salată


      Carnea este un aliment preferat de mulţi dintre noi, fundamentală nutriţiei omului, dar cea de vită este cea mai recomandată. Consumată cel puţin o dată pe săptămână aduce beneficii organismului uman având cea mai mare cantitate de substanţe nutritive dintre toate alimentele bogate în proteine.
     Carnea de vită conţine fier, situându-se pe locul trei în topul produselor care conţin această subtanţă minerală, după cereale şi seminţe. De asemenea, este cea mai bună sursă de vitamina B12, vitamina B6, niacina şi riboflavin, având, totodată, şi un conţinut ridicat de creatină, substanţă care ajută la dezvoltarea corespunzătoare a sistemului muscular. La acestea se adaugă minerale ca zinc, seleniu, fosfor, potasiu, magneziu, sodiu, cupru, acid linoleic conjugat, substanţe foarte importante pentru organism.
       Excesul de carne de vită poate determina probleme majore de sănătate.    Consumatorii a cel puţin 160 g de carne roşie pe zi prezintă risc de cancer. Deci trebuie să o consumăm, aduce beneficii organismului dar cumpătat.
Ingrediente pentru două persoane
  • 300-400 g pulpă de viţel rozie
  • sare
  • piper
  • 1 morcov
  • 1/2 dintr-un dovlecel
  • 1/4 dintr-o ţelină
  • ardei gras roşu
  • 6-7 frunze de salată verde
  • ulei de măsline
  • oţet balsamic
Mod de preparare
            Se taie legumele, se sotează într-o tigaie încinsă în care se adaugă foarte puţin ulei de măsline şi ulei de floarea soarelui. Se condimentează cu sare şi piper iar la sfârşit se adaugă o lingură de oţet balsamic.
Carnea se spală şi se usucă bine cu un prosop sau hârtie, se taie perpendicilar pe fibră în bucăţi de două degete grosime. Se încinge o tigaie grill şi se pune carnea, se lasă cam 3 minute apoi, se întoarce încă două minute sau se palpează cu degetul(testul carnii de vita cu degetul). Se condimentează cu sare şi piper carnea după ce se întoarce pe fiecare parte. Se ia de pe foc şi se pune într-un recipient cu folie deasupra şi se lasă cam 3 minute acoperită. Salata am stropit-o cu ulei de măsline şi oţet balsamic, sare şi piper.

Un comentariu: