miercuri, 17 octombrie 2012

Smochine în sos caramel


Ingrediente
  • 4 smochine
  • 20-30 g zahăr
  • 3-4 linguri de oţet balsamic
  • 30 g unt
  • 1-2 linguri vin roşu
  • 2 linguri de ricotta
  • 2 crenguţe de rozmarin
Mod de preparare
     Smochinele le-am prin câte două de câte o crenguţă de rozmarin, apoi le-am adăugat o lingură de zahăr, una de oţet balsamic şi vinul, le-am frecat puţin şi le-am lăsat câteva minute la marinat.


    Am caramelizat zahărul până începe să iasă fum, am adăugat untul, oţetul balsamic şi puţină apă. După 1 minut am adăugat smochinele şi marinata în care au stat, iar cu o lingură am acoperit smochinele cu zeama din tigaie. Am pus pentru 10 minute cratiţa în cuptor la 190 grade C. Am servit smochinele alături de sosul caramel rezultat şi câte o lingură de ricotta. Un gust interesant, multă savoare. Nu prea arăta bine ricota mea, dar în combinaţie cu caramelul avea gust bun, iar smochineleeeeeee un deliciu.




 

6 comentarii:

  1. Buna ziua!
    Cristina's world si eLady.ro va invita la concurs! Pentru mai multe detalii, va rugam sa accesati acest link: http://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2012/10/concurs.html
    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. normal ...nu mi-am asumat preparatul....doar l-am admirat si savurat...EL e GURU

    RăspundețiȘtergere