miercuri, 31 octombrie 2012

Plăcintă cu mere






Ingrediente pentru o tavă marede aragaz
  • 500 g făină
  • 2 linguriţe de drojdie uscată
  • 100-150 g zahăr
  • 2 linguriţe pudră de vanilie
  • 3 kg mere
  • ulei de floarea soarelui
  • stafide
  • nuci
Mod de preparare
     Am pus drojdia cu  o lingură de zahăr în puţină apă călduţă timp de 10 minute să dospească. Am adăugat drojdia în făina în care pusesem o jumătate de linguriţă de sare. Am adăugat apă călduţă până am obţinut un aluat destul de moale, pentru că pusesem prea multă apă am mai pus un pic de făină. Am frământat aluatul timp de 5 minute, am adăugat puţin ulei, 3-4 linguri, apoi am frământat până uleiul s-a încorporat. Am lăsat aluatul la dospit cam o oră. În acest timp am scos cotoarele merelor şi le-am dat la robot. Am încins o cratiţă cu ulei cât să acopere fundul cratiţei, apoi am adăugat merele şi le-am călit. După 5-10 minute am adăugat zahărul, am lăsat să se topească, am gustat să vad dacă este destul, se poate pune şi mai puţin şi apoi să se revină dacă mai trebuie sau dacă vrem mai dulce. Am lăsat 15 minute să se călească, apoi am dat cratita de pe foc şi am lăsat să se răcească total, eventual se poate face cu o zi înainte.
    Am rulat din aluatul dospit şase foi cu sucitorul , am pus mere călite peste  fiecare foaie, o jumătate de lingură de ulei, stafide şi nuci. Am rulat foile şi le-am adăugat în tava unsă cu ulei.
Am dat plăcinta cu ulei deasupra pentru ca avea prea multă făină de la întins foile şi nu se rumenea frumos, apoi am dat-o la cuptor 30 de minute la 180 grade C la mijlocul cuptorului şi încă 30 minute la 200 grade dar pe ultima treaptă de sus să se rumenească. La final am uns-o cu miere de albine şi am pudrat-o cu zahăr.









 

2 comentarii:

  1. Interesant cu ai asamblat placinta asta! Imi place placinta de mere la nebunie

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam asa se face prin Moldova, mai exact Galati, sau asa faceau bunicile mele.

    RăspundețiȘtergere