duminică, 9 septembrie 2012

Şalău meuniere



Ingredinte pentru 4 porţii
  • 450 g file de şalău
  • 20 capere
  • 50 g făină
  • 50 g unt pentru sos
  • 50 g unt pentru prăjitl peştelui
  • zeama de la o jumătate  de lămâie
  • 50 ml vin alb sec sau demisec
  • 100 ml supă depeşte sau apă
  • piper alb
  • sare
Mod de preparare
Am condimentat şalăul cu sare şi piper, apoi l-am dat prin făină albă.
Am încălzit o cratiţă în care am topit untul şi am prajit peştele.
După ce am scos şalăul, am adăugat o jumătate din cantitatea de supă dând focul la o treaptă mai mare şi cu o lingură am raşchetat tot ce se prinsese pe cratiţă.
Am lăsat să dea în clocot apoi am adăugat cealaltă parte de supă, apoi vinul.
După ce a dat în clocot am pus caperele şi le-am lăsat 1 minut.
Am adăugat zeama de lămâie şi am lăsat maxim un minut să clocotească, apoi am dat de pe foc, am lăsat cratiţa fără foc câteva momente apoi am adăugat untul netopit la temperatura camerei fără să mai pun cratiţa pe foc.
Când untul era topit am adăugat peştele cu grijă să nu se rupă şi l-am lăsat 2-3 minute cu un capac pe cratiţă, până am montat farfuriile. Am servit şalăul alături de cartifi cu rozmarin, se poate şi cartofi natur, aşa era reţeta pe care o văzusem.















2 comentarii: