marți, 17 iulie 2012

Fasole prăjită cu cârnaţi



Ingrediente pentru şase porţii
  • 250 g faole
  • 250 g cârnaţi vânătoreşti cu multe condimente, boia şi afumaţi
  • 150 g kaizer afumat
  • 2 ardei măricei de culori diferite
  • o ceapă măricică
  • 1 morcov
  • 1 păstârnac
  • o jumătate de ţenină mică
  • 200 g pastă de tomate
  • sare
  • pătrunjel
Mod de preparare
     Fasolea am lăsat-o 3 ore în apă la umflat, apoi în altă apă am pus-o la foc, am lăsat-o 10-15 minute până se ridică la suprafaţa cratiţei şi îşi măreşte volumul. Această operaţiune am făcut-o de trei ori, apoi am lăsat fasolea la fiert cu puţină sare, ţelina, morcovul şi păstârnacul, tăiate mari, până ce fierbe fasolea. Timpul de fierbere depinde de soiul de fasole sau de cât de veche este.
    Când fasolea era fiartă, într-o altă cratiţă am călit ceapa şi ardeii tăiate mărunt, apoi am adăugat pasta de roşii. Am lăsat câteva minute să clocotească, apoi am adăugat fasolea cu puţină zeamă în care a fiert. Cât fasolea borboroseşte cu sosul făcut din ceapă, ardei şi roşii, am prăjit cârnaţii tăiaţi de 2-3 cm, kaizerul afumat pe care mai apoi le-am adăugat peste fasole cu un pic din uleiul din tigaia în care am prajit cârnaţii. Puteam să prăjesc cârnaţii şi kaizerul şi apoi în uleiul rămas ceapa şi ardeii.
Am asezonat cu sare iar la sfârşit am adăugat pătrunjelul.
A ieşit o minunăţie. Am servit fasolea cu ardei copţi şi oţet de vin alb.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu